08 nov Rosemary & Garlic kondigt debuut aan
Rosemary & Garlic bewijst dat muzikaal succes begint met een goed liedje. Met meer dan 500.000 maandelijkse luisteraars op Spotify en 7 miljoen streams op hun single Old Now is de band het ultieme voorbeeld van een DIY-act. Op 12 januari presenteert de Nederlandse dream-pop band haar zelfgetitelde debuutalbum met daarop ook de single I’m Here.
Grote kans dat je al eens van Rosemary & Garlic gehoord hebt toen je naar je favoriete Spotify playlists aan het luisteren was. De populariteit van de Nederlandse DIY indie-folk band groeit gestaag en met hun kleine, poetische songs trok de band al de aandacht van diverse internationale muziekblogs.
In 2014 zag Rosemary & Garlic het daglicht. Met de debuut EP The Kingfisher gooide de band hoge ogen en raakte hun carrière in een stroomversnelling. De release bracht het duo ook in het vizier van Terry McBride, CEO van Nettwerk Music Groep, die ook verantwoordelijk zijn voor releases van onder meer Angus & Julia Stone, SYML en Passenger. McBride legde de band hoogstpersoonlijk vast en maakte hen daarmee de eerste Nederlandse signing van het label ooit.
Het artwork van het album werd ontworpen door Gregory Euclide. De bekende kunstenaar is vooral bekend van Bon Iver’s tweede studio album, waarvoor hij het prachtige en herkenbare artwork ontwierp. Als voorloper op het album brengt de band rondom Anne van der Hoogen (vocals, gitaar) en Dolf Smolenaers (piano, gitaar, vocals) op 17 november aanstaande de single Take This Hand uit.